22 Aralık 2010 Çarşamba

Sağ mememde ağrı var

Sağ mememde ağrı var
Soru:52 yaşında, 4 yıldır menopozda olan bir kadınım. Menopozu çok rahat atlattım. Hiçbir şikayetim yoktu. 3-4 aydır sağ mememde ağrı oluyor. Uzun zamandır doktora gitmiyorum ama memelerimi sık sık kontrol ediyorum. Bu ağrı neden olabilir?

Cevap: Değerli ziyaretçimiz meme ağrısından şikayetçi. Kadınlarda görülen kötü hastalıkların pek çoğu menopoz öncesi veya hemen sonrasında çıkıyor. Bu dönemde her kadın mutlaka en az senede bir doktor kontrolünden geçmeli, smear denen akıntı tahlili yaptırmalı. Genel olarak muayene olduktan sonra memeler de muayene edilmeli, her sene mamografi dediğimiz meme röntgeni çektirmeli. Siz bunların hepsini atlamışsınız. Pek çok hastalıkta erken dönemlerde hemen hiç şikayet görülmüyor. Yani şimdi “Bir şikayetim yok” demek hiçbir hastalığım yok anlamına maalesef gelmiyor. Sizin durumunuza gelince; memedeki ağrı çoğu zaman kötü bir hastalığın habercisi değildir (Keşke o tip hastalıklar işin başında ağrı verse de biz de erken teşhis imkanı bulsak) ama size önerim kendinizi çok iyi de hissetseniz de lütfen jinekolojik muayenenizi yaptırın, yılda bir mamografinizi çektirin. Üzülerek söylemem gerekiyor ki 8 kadından biri meme kanserine yakalanıyor. Biz bunun için ısrarla bu kontrolleri istiyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder