22 Aralık 2010 Çarşamba

10 Yıl Önce Adetten Kesildim

Soru: 43 yaşındayım. 10 yıl önce birden adetten kesildim. Aynı anda depresyon yaşadım. Tedavim hâlâ devam ediyor. 7 yıldır östrojen hormonu kullanıyorum. Her yıl kontrolden geçiyorum. Bir sorunum yok. Aldığım ilaca devam etmeli miyim? Bu ilacı ne kadar kullanmam gerekiyor? Bırakırsam yeniden depresyon şikayeti ortaya çıkar mı?

Cevap:Çok erken yaşta menopoz oluşmuş. Bunda depresyonun da rolü olabilir. Menopozda hormon tedavisi günümüzde hâlâ tartışılan bir konu. Her yıl (Menopozdaki birinin eğer imkanları müsaitse 6 ayda bir kontrolü çok daha güvenli olmaktadır) kontrollerini yaptırıyor, mamografisi çekiliyorsa ilacı kullanmaya devam edebilir. Ailede meme kanseri hikayesi olanlar veya mamografide şüpheli lezyonlar saptananlar için hormon kullanılmasında ısrara gerek yok. Hormon tedavisinin kadın psikolojisi üzerine de olumlu etkileri var. Kadın doğum uzmanı bir sakınca görmüyorsa psikiyatristinizle konuşun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder