22 Aralık 2010 Çarşamba

Akıntım Var, Acaba Hamile Olduğum İçin mi?

Akıntım var, acaba hamile olduğum için mi?
Soru:Ben 24 yaşında, 5 aylık bir hamileyim. Koyu ve sarı renkli bir akıntım var. Bir de koku var. Bu akıntının nedeni nedir? Ayrıca cincel organımın üst ve alt dudağında, birden çok, küçük küçük yağ bezesine benzeyen oluşumlar var. Yanma ve kaşıntı yapıyor. Bunun nedeni nedir? Gebelikten mi kaynaklanıyor. Beni bilgilendirir misiniz?

Cevap:Gebelikte vajinal akıntının artması sık görülür. Bu artış gebelikte ortaya çıkan aşırı hormonların etkisi ile olmaktadır. Gebelikte vajinanın asit-baz dengesi (Florası) biraz değiştiği için de özellikle, mantar enfeksiyonlarının oluşması kolaylaşır. Mantar, akıntı ve kaşıntı ile kendini belli eder. Ama sizin anlattığınız,bu durum sanki biraz farklı. Bir başka enfeksiyon olabilir. Muayene olursanız doktorunuz gerekli araştırmayı yaptıktan sonra eğer gerekiyorsa ilaç tavsiyesinde bulunur. Küçük yağ bezesine benzettiğiniz oluşumlar ise belki hakikaten ufak yağ kistleri veya bazı virütik hastalıklar sonucu oluşan değişiklikler olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder